Öfke Psikolojisi

Giriş

Öfke, bir yapı ya da başka bir ağrıya (fiziksel veya duygusal) doğal ve çoğunlukla otomatik bir cevaptır. İnsanlar kendilerini iyi hissetmedikleri, reddedildikleri, tehdit gördükleri veya biraz kayıp yaşadıklarında öfke oluşabilir.

Ağrının türü önemli değil; Önemli olan, yaşanan acının tatsız olmasıdır. Öfke hiçbir zaman izolasyonda ortaya çıkmadığından, daha önce mutlaka ağrı duygularından önce geldiğinden, genellikle “ikinci el” duygusu olarak nitelendirilir.

Öfke, Düşünceler ve Sosyal Davranış

  • Sadece acı, öfkeye neden olmak için yeterli değil. Acı, bazı öfke tetikleyici düşüncelerle birleştirildiğinde ortaya çıkar.
  • Öfkeyi tetikleyebilecek düşünceler arasında kişisel değerlendirmeler, varsayımlar, değerlendirmeler veya insanların başkalarının kendilerine zarar vermeye çalıştığını (bilinçli veya değil) düşündüğünde ortaya çıkaran durumların yorumları bulunur.

 

Bu anlamda öfke toplumsal bir duygudur; Her zaman öfkenizin yönlendirileceği bir hedefiniz vardır (o hedef kendiniz bile olsa). Öfkeyi tetikleyen düşüncelerle birleştirilen acı duyguları, sizi harekete geçmeye, tehditlerle yüzleşmeye ve acı çekmenize neden olduğunu düşündüğünüz hedefe vurarak kendinizi savunmaya teşvik eder.

Öfke: Bir alternatif duygu

Öfke ayrıca alternatif bir duygu olabilir. Bununla demek oluyor ki bazen insanlar kendilerini sinirlendirir, böylece acı çekmek zorunda kalmazlar. İnsanlar acı duygularını öfkeyle değiştiriyorlar, çünkü sinirlenmek acı içinde olmaktan daha iyi hissettiriyor. Acının öfkeye dönüşmesi bilinçli ya da bilinçsizce yapılabilir.

Acı çekmekten çok öfkeli olmanın, başta dikkat dağıtma olmak üzere bir takım avantajları vardır. Acı çeken insanlar genellikle acılarını düşünürler. Ancak, kızgın insanlar acı çekenlere zarar vermeyi düşünür. Ağrının öfkeye dönüştürülen bir kısmı, kendi kendine odaklanmadan diğer odaklanmaya doğru bir dikkat kaymasını içerir.

Öfke PsikolojisiÖfke Psikolojisi

Öfke böylece geçici olarak insanları acı dolu gerçek duygularını tanımak ve bunlarla uğraşmaktan korur; Bunun yerine sinirlendiğiniz insanlara geri dönmekten endişe edersiniz. Kendinizi sinirlendirmek, korkutucu bir durum bulduğunuz veya kendini savunmasız hissettiğiniz gerçeğini gizlemenize yardımcı olabilir.

Öfke böylece geçici olarak insanları acı dolu gerçek duygularını tanımak ve bunlarla uğraşmaktan korur; Bunun yerine sinirlendiğiniz insanlara geri dönmekten endişe edersiniz. Kendinizi sinirlendirmek, korkutucu bir durum bulduğunuz veya kendini savunmasız hissettiğiniz gerçeğini gizlemenize yardımcı olabilir.

Zayıflık duyguları için iyi bir sis perdesi sağlamanın yanı sıra, sinirlenmek de yalnızca acı çekerken bulunmayan bir doğruluk, güç ve ahlaki üstünlük duygusu yaratır. Kızdığın zaman, nedenine kızıyorsun. "Beni inciten insanlar yanlıştır - cezalandırılmaları gerekir" ortak kaçınmadır. Birisinin, çok ciddi bir şekilde onlara zarar verdiğini düşünmediği birisine kızması çok nadirdir.

Öfke Tanımlama

Bir kişinin öfkesinin bir sorun olup olmadığının tanımı, başkalarının kendileriyle öfke ve öfke adına yaptıkları eylemlerin haklı olduğu konusunda hemfikir olup olmadıklarını gösterir.

Kızgın insanlar her zaman öfkelerinin haklı olduğunu düşünürler. Ancak, diğer insanlar her zaman aynı fikirde değildir. Öfkeyle ilgili toplumsal yargılama öfkeli kişi için gerçek sonuçlar doğurur.

Öfkeli bir kişi, öfkeli, saldırgan bir eylemde bulunma konusunda kendisini haklı hissedebilir, ancak akranlarının hakimi veya jürisi bu şekilde görmezse, o öfkeli kişi hapse girebilir. Bir patron, müşteriye yönelik olarak ifade edilen öfkenin haklı olduğu konusunda hemfikir değilse, işini kaybedebilir. Eğer bir eş öfkenin haklı olduğunu kabul etmiyorsa, evliliğinde sorunları olabilir.

Öfke ve Yararları: Sosyal, Duygusal ve Sağlık

Gerekçeli veya haksız olsun, öfkeyle ilişkili baştan çıkarıcı doğruluk hissi, benlik saygısı için güçlü bir geçici destek sunar.
 

  • Kızgın hissetmek, kırılganlıkla ilişkili acı verici duyguları kabul etmekten daha tatmin edicidir.
  • Güvenlik açığı ve çaresizlik duygularını kontrol ve güç duygularına dönüştürmek için öfkeyi kullanabilirsiniz.
  • Bazı insanlar, savunmasız duygularının neredeyse tümünü öfkeye dönüştürmek için bilinçsiz bir alışkanlık geliştirir, böylece onlarla uğraşmaktan kaçınabilir.

Gerekçeli veya haksız olsun, öfkeyle ilişkili baştan çıkarıcı doğruluk hissi, benlik saygısı için güçlü bir geçici destek sunar.
 

  • Öfke acıyı ortadan kaldıramaz - sadece sizi ondan uzaklaştırır.
  • Öfke genellikle sizi ilk başta korkulu veya savunmasız hissettiren sorunları çözmez veya çözemez. Sosyal ve sağlık sorunları da olmak üzere yeni sorunlar yaratabilir.

Kaynakça: https://www.mentalhelp.net/articles/psychology-of-anger/

 

 

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog