Meditasyon ve Beyin Yapısına Etkisi

Meditasyon ve Beyin Yapısına Etkisi

Son yıllarda farkındalık meditasyonunun, stresi azaltması ile ilgili çok fazla araştırma yapıldı ve bu araştırmaların sonucunda farkındalık meditasyonunun stresi azalttığı ile ilgili birçok bilgi ortaya koyuldu.

Kaygı anında birey, fark ettiği tehditlere karşı sergilemesi gereken duygusal tepkileri ortaya koyamaz. Farkındalık meditasyonu ile kişinin duygularını yönettiği bilişsel yeteneği artar. Meditasyonun kaygıyı yönetmedeki ve kaygıyı azaltmadaki pozitif etkisini bilmemize rağmen meditasyon sırasında hangi beyin bölgelerinin aktif hangilerinin pasif olduğunu tam olarak bilemiyorduk. Fakat yeni çalışmalar bize bunu gösteriyor.

Meditasyon Kaygıyı Nasıl Azaltır, Beynimize Nasıl Etki Eder?
Normal kaygı düzeyine sahip 15 katılımcının olduğu bir araştırmada bu kişiler her gün 20 dakika meditasyon uygulaması yaptı. Bu meditasyon çalışmalarında kişiler nefes almaya ve vücut duyumsamalarına odaklanıp, dikkat dağıtan düşünceleri yargılamadan kabul etmeyi öğreten bir meditasyon çalışması yaptı.

Katılımcıların kaygı seviyelerinin her seansta azaldığı ortaya çıktı. Meditasyon anında kişilerin beyinleri görüntülendi ve ortaya çıkan sonuçlar kaygıyı hafifleten, rahatlatan bölgelerin ve empati yapmamızı sağlayan bölgelerin meditasyon anında aktif olduğunu ortaya koydu.
 

Meditasyon ve Beyin Yapısına EtkisiMeditasyon ve Beyin Yapısına Etkisi

Meditasyonun birçok çeşidi vardır. Bilim insanları genellikle farkındalık meditasyonu ve iyilik şefkat meditasyonu ile ilgili çalışmalar yürütmektedir. Bu çalışmalar farkındalık meditasyonunun dikkati sürdürmekteki ve düşünceleri kontrol etmekteki faydalarını ve iyilik şefkat meditasyonunun da kişinin kendisine ve diğerlerine olan merhametini artırmaktaki ve sürdürmekteki faydalarına odaklanmaktadır. Çalışmalar bu iki meditasyon türünün de beynin yapısını değiştirdiğini ve kişide fiziksel ve psikolojik değişiklikler yaptığını ortaya koymaktadır.

Kısacası iki ana meditasyon çeşidi vardır. Bunlar farkındalık meditasyonu ve iyilik-şefkat meditasyonudur. Bu meditasyonlar düzenli olarak yapıldığında beynimizin yapısı değişmektedir. Beynimizin hem empati yapan kısmını hem de stresi ve kaygıyı yöneten bölgelerini aktifleştiren meditasyon uygulamaları psikolojik sağlığımız için çok faydalıdır.

Eğer sizde gün içerisinde çok fazla strese maruz kalıp aşırı kaygı yaşıyorsanız, faydaları bilimsel olarak kanıtlanan meditasyon uygulamalarını hayatınızda uygulayabilirsiniz. Bir süre sonra kaygınızın azaldığını, şimdiki zamana daha çok odaklandığınızı ve hem kişisel hem de profesyonel hayatınızda daha başarılı olduğunuzu fark edeceksiniz.

Kaynakça: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-athletes-way/201306/how-does-meditation-reduce-anxiety-neural-level

Bu çeviri DİLGEM Psikologlarından Nilüfer AKDOĞAN tarafından yapılmıştır.
Psikolog Nilüfer AKDOĞAN 'dan Randevu için: +90 (216) 456 42 42 +90 (533) 165 60 94

 

 

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog