Kaygıdan Nasıl Uzaklaşılır?

Kaygıdan Nasıl Uzaklaşılır?

Birçok insan kronik (uzun dönemli) strese ve kaygıya sahiptir. Bu kişilerde birtakım semptomlar görülür ve bu semptomlar tedirginlik, endişe, gerilim, hızlı kalp atışları ve göğüs ağrısıdır.

Kaygı en yaygın görülen psikolojik rahatsızlıklardan biridir. Bazen farklı sağlık durumları da kaygının oluşmasına etki edebilir. Örneğin çok fazla çalışan tiroit bezi kişide kaygıya sebep olabilir.


Bu makalede kaygı ile nasıl başa çıkılır, kişiler evde kendi başlarına kaygıyı azaltmak için neler yapabilir bunlar anlatılacaktır.

1.Egzersiz

Egzersiz kaygı yaratan enerjiyi yok etmek için harika bir yöntemdir. Birçok araştırma egzersizin kaygıyı yenmek için iyi bir tedavi yöntemi olabileceğini göstermektedir.

2.Meditasyon

Meditasyon hızlıca akıp giden düşüncelerimizi yavaşlatmamızı ve düzenlememizi sağlar. Bu da stresi ve kaygıyı daha iyi yönetmek için çok iyi bir yöntemdir. Yoga sırasında yapılan meditasyon düşüncelerimizin akışını sağlamak ve kaygıyı azaltmak için çok faydalıdır.

3.Gevşeme Egzersizleri

Kaygı anında bazı bireylerde kasları ve çeneyi sıkmak gibi davranışlar görülür ve bu kişiler bu davranışları farkında olmadan yapar. Aşamalı olarak yapılan gevşeme egzersizleri bu davranışlar için çok faydalı olmaktadır.
Rahat bir pozisyonda yattıktan sonra topuktan başlayıp çeneye doğru kas gruplarını sıkmak ve gevşek bırakmak gevşemek ve vücuttaki gerilimi atmak için iyi bir yoldur.

4.Yazmak

Kaygımızı ifade ettiğimiz bir yol bulmak kaygıyı daha yönetilebilir yapar. Bazı araştırmalar günlük tutmanın kaygı ile baş etmek konusunda çok faydalı olduğunu ortaya koymuştur. 2016’da yapılan bir araştırma yaratıcı yazı yazmanın kaygılı ergenlerin ve çocukların kaygıyı yönetmelerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur.
 

Kaygıdan Nasıl Uzaklaşılır?Kaygıdan Nasıl Uzaklaşılır?

5.Zaman Yönetimi Stratejileri

Bazı insanlar birden çok değişkenle ilgilendikleri zaman kaygı hissedebilirler. Örneğin aile, iş, sağlık gibi konularla aynı anda ilgilenmek zorunda kalmak kişide kaygı yaratabilir. Bunun için bir sonraki aşamayı bilerek hareket etmek kişinin kaygısını azaltabilir.

Etkili zaman yönetimi stratejileri ile insanalar tek bir anda tek şeye odaklanmayı öğrenirler. Ajandalar ve takvimler zaman yönetimi için yardımcı olabilir.
Büyük projeleri küçük adımlara bölmek stresi ve kaygıyı yönetmek açısından faydalı olacaktır.

6.Aromaterapi

Yatıştırıcı bitki yağları koklamak stresi ve kaygıyı yönetmekte yardımcı olabilir. Bazı kokular insanlarda stresi yönetmekte etkili olmaktadır. 2012’de yapılan bir araştırmada lavanta kokusunun 45-55 yaşları arasındaki 67 kadında rahatça uykuya dalma konusunda işe yaradığını ortaya koymuştur. Araştırma sonucu aromaterapinin kalp atış hızını yavaşlattığını ve uykuya kısa sürede geçmek için yardımcı olduğunu ortaya koymuştur.

7.Bitki Çayları

Bazı bitki çayları kaygıyı azaltıp kolayca uyumayı sağlar. 2018 yılında yapılan bir araştırmada papatya çayının bir stres hormonu olan kortisol hormonunun seviyesini değiştirdiğini göstermiştir.

8.Hayvanlarla Zaman Geçirmek

Hayvanlar insanlara arkadaşlık, dostluk ve sevgi verir. 2018 yılında yapılan bir araştırma hayvanların birçok mental hastalık için insanlara faydalı olduklarını bulmuştur. Özellikle de tüylü hayvanlar kaygıyı azaltmakta çok etkilidir.

2015 yılında yapılan bir araştırma çekirge beslemenin yaşlı insanların psikolojik sağlığı için faydalı olduğunu ortaya koymuştur.

Bunlara ek olarak hayvanlarla zaman geçirmek travma yaşayan insanların kaygılarını ve streslerini azaltmaktadır.

Diğer Tedavi Yöntemleri

 

  • Terapi almak kişinin kaygılanmasına neden olan tetikleyici faktörlerin farkına varmasını sağlar. Kişinin pozitif hayat tarzını benimsemesini ve sahip olunan travmalar ile baş etmesini sağlar.
  • Kaygı için en etkili terapi yöntemlerinden biri bilişsel davranışçı terapi yöntemidir. Bu terapi yönteminin amacı kişinin duygularını ve davranışlarını etkileyen düşüncelerini öğrenmesini sağlamaktır ve kişinin olaylara verdiği tepkilerin pozitif ve yapıcı olan alternatifleri ile değiştirmesini sağlamaktır.
  • İlaç tedavisi de kronik olan kaygı için faydalı olabilmektedir.

Kaynakça: https://www.medicalnewstoday.com/articles/322396.php

Bu çeviri DİLGEM Psikologlarından Nilüfer AKDOĞAN tarafından yapılmıştır.
Psikolog Nilüfer AKDOĞAN 'dan Randevu için: +90 (216) 456 42 42 - +90 (533) 165 60 94

 

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog