Depresyonda Sakınılması Gereken Gıdalar

Depresyonda Sakınılması Gereken Gıdalar

Nasıl ki bazı gıdalar depresyon belirtilerinin en aza indirgenmesi için iyiyse bazı gıdaların da depresyon belirtilerini tetiklediği bilinmektedir ve her ne kadar çekici gelse de, depresyonda bu gıdalardan uzak durulması gerekmektedir.


1.Kafein

Özellikle kaygı ve depresyona sahip kişilerin kafeinden uzak durması gerekmektedir. Kafein uyumayı zorlaştırır ve kaygıyı artırır. Ayrıca kafein sistemimizi içildikten saatler sonra bile etkileyebilmektedir. Depresyonda olan kişilerin kahveden olabildiğince uzak durmaları onlar için çok faydalı olacaktır. Eğer kahve tüketmek bu kişiler için kaçınılmaz ise kahvelerini öğleden sonra içmemeye dikkat etmeleri gerekmektedir.

2.Alkol

Ara sıra alkol içmek birçok insan tarafından kabul edilebilir olarak görülse de depresyon belirtilerini tetikleyecek bir durum yaratabilir. Çok fazla alkol tüketmek ise panik atak krizlerini ve depresif dönemlerin yoğunluğunu artırmaktadır. Alkol ayrıca kişinin moodunu değiştirir ve alkol tüketimi bir alışkanlık haline gelebilir bu da depresyon belirtilerini etkiler.

3.Hazır gıdalar

Sağlıksız ve yüksek kalorili gıdalar depresyon belirtilerini etkilemektedir. Yüksek şekerli ve karbonu arıtılmış gıdalar kişide yüksek enerji patlamasına sebep olabilir bu da hızlı mood ve enerji değişikliklerine sebep olur. Sağlıklı yiyecekler mood ve enerjinin dengede gitmesi için daha faydalıdır.

Depresyonu Etkileyen Diğer Faktörler

  • Diyet ve depresyon arasındaki ilişkiye ek olarak kişinin ruhsal sağlığını etkileyen başka faktörler de vardır. Bağırsak bakterilerinin mood bozukluklarında özelikle depresyon ve bipolar hastalıklarında çok etkili olduğu ortaya çıkmıştır. 2016 yılında yapılan toplu analiz araştırmalarında probiyotiklerin (yogurt ve kefirde yüksek miktarda bulunur) depresyon belirtilerini düşürmekte çok etkili olduğunu ortaya koymuştur.
  • Obez insanlar depresif olmaya daha eğilimli olmakla birlikte, depresif insanlar da obez olmaya eğilimlidir. Bunun sebebi depresyonla birlikte gelen bağışıklık sisteminin dengesizliği ve hormonel değişikliklerdir.
  • Haftada en az 150 dakika fiziksel aktivite yapmak moodu artırmakta ve depresif belirtilerin düşürülmesine iyi gelmektedir.
  • Depresyonda olan insanlar aynı zamanda madde bağımlılığı problemleri de yaşayabilirler. Alkol ya da diğer maddeler uyku düzenini değiştirip motivasyonu düşürür ve kişinin modunda değişiklikler yaratır.
  • Bunlara ek olarak uyku da depresyonda çok etkili bir faktördür uykunun doğal döngüsü normal mood dengesi için olması gereken kimyasalları yaratır. Bu doğal döngünün değişmesi de vücudun bu kimyasalları nasıl kullanacağını etkiler. Birçok yetişkin için 7-8 uyku idealdir.

Kaynakça: https://www.medicalnewstoday.com/articles/318428.php

 

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog