Depresyon ve Gıdalar

Depresyon ve Gıdalar

Depresyonu Olan İnsanlar İçin Sakınılacak Yiyecekler

Depresyonun etkileriyle savaşmaya çalışırken kaçınılması gereken bazı yiyecekler var.

Kaçınılması gereken başlıca yiyeceklerden biri rafine şekerdir. İster çikolata olarak tüketilsin, ister çay veya kahveye karıştırılsın olsun, rafine şeker insanlara hemen etki eder. Etki geçtikten sonra, insanlar genellikle tükenmiş ve ruh halindeyken eskisinden daha düşük kalırlar.


Depresyon riski altında olan kişilerin en aza indirmesi veya kaçınması gereken diğer yiyecekler şunlardır:

-Yapay tatlandırıcılar. Bunlar serotonin üretimini engeller.
-Beyaz ekmek, mısır gevreği, makarna ve atıştırmalıklar gibi işlenmiş yiyecekler. Bunlar şeker ile aynı etkiye sahiptir.
-Derin yağda kızartılmış tavuk, balık veya patates kızartması gibi hidrojene yağlar. Trans yağlarda veya doymuş yağlarda pişirilen herhangi bir şey, arterleri tıkayabilir ve kanın beyine akmasını önleyebilir.
-Tuzu yüksek olan yiyecekler. Büyük miktarlar sinir ve bağışıklık sistemlerini bozabilir ve yorgunluğa neden olabilir.
-Alkol. Merkezi sinir sisteminin iyi bilinen bir iç karartıcısı.

Kafein ayrıca ajitasyona, titreme, sinirlilik ve uykusuzluğa neden olabilir. Bu belirtilerin hepsinin ruh hali üzerinde olumsuz etkisi olabilir.

Depresyonu Engelleyebilecek Gıdalar

Diyetisyenler ve beslenme uzmanları sıklıkla Batı diyetini ve dünyanın diğer bölgelerindeki diyetleri karşılaştırır. Birçoğu Akdeniz diyetini ideal sağlığı ve beslenmenin ölçüleceği model olarak tutar.

Bölgeye göre değişmesine rağmen, Akdeniz diyeti büyük ölçüde sebze, meyve, fındık, fasulye, tahıl taneleri, zeytinyağı ve balıktan oluşmaktadır.

Diyetin hem kalp hem de beyin için iyi olduğu ve iltihabı azalttığı bilinmektedir.

Bitki bazlı gıdalara odaklanmanın yanı sıra, yüksek düzeyde omega yağ asitleri ile de ilişkilidir. Bu, zihin ve bedeni en iyi durumda tutmaya yarar.
 

Depresyon ve GıdalarDepresyon ve Gıdalar

Mayo Clinic, Akdeniz diyetinin bazı temel bileşenlerini şöyle özetlemektedir:

-ağırlıklı olarak meyve ve sebzeleri, kepekli tahılları, baklagilleri ve fındıkları yemek
-tereyağını zeytinyağı gibi daha sağlıklı yağlarla değiştirmek
-tuz yerine baharatlar ve baharatlarla tatlandırıcı yiyecekler
-ayda en fazla birkaç kez kırmızı et yemek
-haftada en az iki kez kümes hayvanları ve balık yemek
-aile ve arkadaşlarla yemek
-alkol tüketimi - tercihen kırmızı şarap - ölçülü olarak
-bol bol egzersiz yapmak

Genel olarak karbonhidrat ve şeker bakımından yüksek olan Batı diyeti, daha yüksek depresyon seviyelerine neden olabilir. Buna karşılık, Akdeniz diyetinin baklagiller, fındık, meyveler, sebzeler ve balıklara odaklanması, depresyona dramatik yollardan zarar verebilir.

Bu yiyecekler, diyetin düşük seviyelerde kırmızı et ve orta düzeyde alkol alımına olan öneminin yanı sıra, beyne ve vücuda ideal seviyelerde yapmaları gereken her şeyi verir.

Yeşil Çay

Yeşil çay, yüksek antioksidan özelliği ile depresyona karşı korunmada etkili olabilir.

Yeşil çay ayrıca, depresyona yardımcı olabilecek aşağıdaki kimyasalları da içerir:

-Yaygın olarak etkili bir ruh hali güçlendiricisi olduğuna inanılan B vitaminlerinden biri olan Folat
-Antidepresan özelliklere sahip polifenoller
-Theanine’nin beyin dopamin ve serotonin düzeylerini arttırdığı gösterilmiştir.

Çalışan nüfusun bir kesiti üzerine yapılan bir Japon çalışması, yeşil çay, kahve ve kafein tüketiminin, depresyonun önlenmesinde koruyucu bir rol oynadığı sonucuna varmıştır.

Çalışan nüfusun bir kesiti üzerine yapılan bir Japon çalışması, yeşil çay, kahve ve kafein tüketiminin, depresyonun önlenmesinde koruyucu bir rol oynadığı sonucuna varmıştır.

Kaynakça: https://www.medicalnewstoday.com/articles/313988.php?iacp

Bu çeviri Uzman Klinik Psikolog Gizem Kıyıcı tarafından yapılmıştır.
Uzman Klinik Psikolog Gizem Kıyıcı’dan Randevu almak için: 0216 456 42 42 – 0533 165 60 94

 

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog