Ortoreksiya: Sağlıklı Beslenme Arzusu

Ortoreksiya: Sağlıklı Beslenme Arzusu

Diyetinize sağlıklı görünen gıdaları dahil etmekle hiçbir şey yememek arasında ince bir çizgi vardır. Kişinin tüm yiyeceklerin değerini öğrenmesi, yeme ile sağlıklı bir ilişki kurmasına yardımcı olabilir ve diyetlerini potansiyel olarak tehlikeli bir uç noktaya almasını önleyebilir.

Sağlıklı beslenme arzusu ile ilgili yanlış ne olabilir? Sağlıklı yiyecekleri yeme dürtüsü daha fazla bir saplantı haline geldiğinde, bir yeme bozukluğuna dönüşebilir ve sonuçlar tehlikeli olabilir.


Diğer yeme bozuklukları gibi, ortoreksiya da bireyin yaşamının birçok alanını olumsuz yönde etkilemeye başlar ve bazı durumlarda, beslenme şeklini giderek artan bir şekilde ortadan kaldırdığı için, ciddi yetersiz beslenme veya ölüme neden olabilir.

Anoreksiya veya bulimiyadan farklı olarak, ortoreksinin incelme arzusuyla ilgisi yoktur.

Besinlerle sağlıklı bir ilişki geliştirmek kesinlikle bu eğilimleri önlemenin anahtarı gibi görünüyor ve bu da yiyecekleri ağır anlamlara bağlamak anlamına gelmiyor. Toplumumuzda, gıdalar sürekli olarak ahlaki ikilem olarak nitelendirilmektedir. Örneğin ‘’az yağlı yiyecekler“ suçsuz olarak adlandırılabilir. Ama yemek yemek suçlu hissettirmemelidir. Ve biz sürekli gıdaları “iyi” veya “kötü” olarak adlandırmaktayız.

Uyarı İşaretleri

Ortoreksi resmi olarak tanınan bir rahatsızlık olmadığı ve biraz tartışmalı olduğu için, bazı doktorlar ve diğer sağlık uzmanları, ortoreksinin ayrıca bir sınıflandırma gerektirmediğini, çünkü bunun bir anoreksi veya obsesif-kompulsif bozukluk olduğunu düşünüyorlar.

Diğer yeme bozuklukları gibi, ortoreksinin de kontrol ile ilgisi olabilir. Ortoreksili olanlar sıklıkla tükettikleri gıdaları sağlıklı olacak şekilde ve yoğun çabayla düzenleyebilmek isterler.

Çoğu diyette karşılaştığımız yağ konusu buna güzel bir örnek olabilir.

‘’Bazı insanlar, şişmanlığın kötü olduğu ve onları öldüreceği düşüncesiyle yoğun bir korku yaşayabilir, bu yüzden her ne pahasına olursa olsun yağdan kaçınır. Fakat aslında, yağ sağlıklı olabilir, özellikle doymamış yağlar, aslında kalbimizi koruyabilir ve kolesterolü düşürebilir. Çok fazla yağa ihtiyacımız yok, ancak biraz ihtiyacımız var. Cildimizin ve saçlarımızın sağlığı için önemlidir. Ayrıca, kafatasını darbelerden korumak için tapınaklar gibi vücuttaki hassas yerler boyunca yağ birikintileri de vardır.’’ diyor Stokes.
 

Uzman Klinik Psikolog Miray Polat

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog