Duygusal Bağımlılıktan Nasıl Kurtuluruz?

Duygusal Bağımlılıktan Nasıl Kurtuluruz?

Duygularımızı hissetmeyi ve kabul etmeyi öğreniyoruz, peki ya duygularımız gerçekten bir bağımlılık haline geldiğinde ne yapıyoruz?

Bu kavram, duyguların analizine dayanan psikoloji sisteminde oldukça yabancıdır. Geleneksel psikoterapi uygulandığında, danışanların tekrarlayan duyguları olduğunu fark etmeye başladım. Birçoğu, bilinçli olarak, değiştirmek istediklerini söylese bile, bilinçaltı onları deneyimleyebilecekleri durumlara itiyor.


Duygular Birer Kimyasal Kokteyl

Duygular bir düşünce ile başlar. Günde saymak için çok fazla düşüncemiz vardır, ancak bu düşüncelerin çoğu alışkanlıktır. Doğru olduklarını varsayarak bu düşüncelere biz bir anlam veriyoruz.

Duygularımız, düşüncelerimizin atanmış anlamlarıdır. Bir duyguyu hissettiğimizde, vücutta hücresel bir değişim olur. Nörotransmiterler serbest bırakılır ve vücudun fizyolojisi değişir. Fizyolojimiz değiştikçe, beyindeki sinir yolları ateşlenir ve karşılık olarak tepki ortaya çıkar.

Duygu ve tepki verme, alışkanlık olarak bilinçaltında aynı duyguyu aramamızı sağlayacak sinir yollarını güçlendirir.

Duygusal bir bağımlılık, bedenin kendi kimyasal tepkilerine bağımlı hale gelmesi ile olur. Bu duygusal bağımlılık döngüsü beynin ödül merkezini çalıştırır. Duygu bizi mutsuz ediyor olsa bile, nörotransmiterlerin amacı sadece ödülü elde etmektir.

Bağımlılık, genellikle dışsal bir maddeye veya davranışa bağımlı olmak anlamına gelir ancak kendi iç kimyasal kokteyllerimize bağımlı olmak da mümkündür. Herhangi bir türden bağımlılıkla mücadele eden çoğu insan, bağımlılıklarının neden olduğu sorunların en azından bir düzeyde farkındadır. Duygusal bağımlılık farklıdır, çünkü duygusal deneyimi yaşıyor ve nefes alıyoruz, bu yüzden kelimenin tam anlamıyla farkındalık kapsamımızın dışında bir yerde kolaylıkla saklanabilir.

Duygusal bağımlılığı kırmak için kendi kalıplarınızın bilincinde olmalısınız. İşte başlamak için bazı kolay adımlar:

1. Duygularınızı gözlemleyin: Bu basit gibi görünse de, aslında çok zor, çünkü onlara cevap vermeden önce duygularımızı nadiren gözlemliyoruz. Duygusal bir bağımlılığınızın olmadığını düşünebilirsiniz, çünkü bu sadece “siz” in bir parçası gibi gözüküyordur. Telefonunuza hatırlatmalar koyun ve bu niyeti gün içinde hatırlayın. Bunu yapmak bilinçaltına bilinçlenmenize yardımcı olacaktır. Instagram'da, işte ya da arkadaşlarınızla konuşurken, günlük durumlarda nasıl hissettiğinizi izleyin. Herhangi bir örüntüye dikkat edin ve bunları not alın. Bunlar size hit duygularınız hakkında ipuçları verebilir.

2. Güvendiğiniz birinden bilgi isteyin: Hayatınızda güvendiğiniz ve size açık ve dürüst olmaya istekli biri varsa, onlara sizde gördükleri yoğun duyguyu sorun. Onlara bazı kişisel gelişim çalışmaları yaptığınızı söyleyin ve sizi herhangi bir duyguda çok fazla bulup bulmadıklarını görün. Diğer insanlar kendimizde göremediklerimizi görebilirler.

3. Günde 5 dakikalık meditasyon yapmayı kabul edin: 30 gün boyunca, ne olursa olsun 5 dakikalık meditasyon yapmayı deneyimleyin. Düşüncelerinizi gözlemlemeye çalışırken ortaya çıkan duyguları izleyin. Size duygularınızı tetikleyen düşüncelerinizin döngüleri hakkında değerli geri bildirimler verecektir.

Duygusal Bağımlılıktan Nasıl Kurtuluruz?Duygusal Bağımlılıktan Nasıl Kurtuluruz?
Beyin ödül sistemini yeniden yapılandırmak için;

1. Beslenmeye odaklanın: Beyin, sürekli olarak yeni yollar oluşturan, hücreleri yenileyebilen ve bir günde sayısız nöron ateşleyen ve kablolayan bir organdır. Beyin esasen yağlıdır ve bağırsak-beyin ekseni üzerinden bağırsakla sürekli iletişim halindedir. Serotonin gibi nörotransmiterler öncelikle bağırsakta yapıldığı için, gıda sağlıklı bir beyin için en büyük terapi haline gelir. Yeni bir alışkanlık üzerinde çalışırken, süreci desteklemek için beyine uygun beslenmeyi sağlamak önemlidir. Bu, işlenmiş gıdaların, şekerlerin, glütenlerin çıkarılması ve et, sebzeler (özellikle fermente edilmiş sebzeler), kefir, yumurtalar, süt gibi sağlıklı gıdaları hayatınıza almanızla mümkün.

2. Onaylama kullanın: Bilinçaltını yeniden programlamanın bir yolu olarak onaylamalar üzerinde yoğunlaştığımı söyleyebilirim. “Hit” duygularınızı bildiğiniz zaman, beynin sinir yollarını değiştirmek için onaylamalar kullanabilirsiniz. Günlük onaylamalar yapmayı ve sabırlı olmayı deneyin. Bu, zaman alıyor. Sabah onları yapmak için en iyi zamandır çünkü zihin rahat bir durumdadır. Zihin ayarladıkça “hit” duyguların gittikçe azaldığını göreceksiniz.

Diyelim ki duygusal bağımlılığınız öfke. Huzur, öfke döngüsünü kırmak için kullanmak istediğiniz duygudur. Bunun için bir onaylama olarak kendinize “Ben huzurluyum. Ben huzuru seçerim. Herhangi bir durumda duygularımı kontrol ediyorum ve temel duygum huzur.” “Kasıtlı olarak tüm vücudumda huzuru hissediyorum.” gibi telkinlerde bulunun. Huzurun nasıl hissettirdiğini hayal edin. Bu en önemli kısımdır. Bunu düşünebilir ve vücudunuzda hissedebilirseniz, zaten doğru yoldasınız demektir. Onaylamaların gerçek değişim üretme güçleri kazandığı yer tam bu noktadadır.

3. Direniş bekleyin: Beyin nöroplastiktir, yani yaşam boyunca herhangi bir zamanda bilinçli davranışa dayalı yeni yollar oluşturabilir. Bu etkileyici ve umut verici olsa da, çok fazla çalışma gerektirdiği için gerçekçi olmak önemlidir. Zihin her zaman aşinalıktan yanadır ve sinirsel bağlantıyı değiştirmeye çalıştığınızda protesto edecektir. Bu nedenle, bu işi yapmak için küçük zaman dilimleri ayırmak önemlidir. Bir kerede çok fazla şey yaparsanız, beyin hızlı bir şekilde yorulacaktır. Bilinçaltı yeniden programlama sadece beyin dinlenmiş ve rahat bir durumda olduğunda çalışacaktır.

Duygusal bağımlılık zincirlerinden kurtulmak sadece mutluluk yaratmakla kalmaz, aynı zamanda bedensel sağlığı da arttırır. Vücudunuzun bu kimyasal “düzeltmelerden” arınmasına izin vermek, fizyolojik doğal iyileşme süreçlerini ve homeostazını gerçekleştirecektir. Sadece duygusal faydaları değil, aynı zamanda doğal dengeleri yeniden kazanırken fiziksel olanları da görmeye başlayacaksınız.

Kaynakça: https://yourholisticpsychologist.com/how-to-break-an-emotional-addiction/

Bu çeviri Uzman Klinik Psikolog Miray Polat tarafından yapılmıştır.
Uzman Klinik Psikolog Miray Polat’tan Randevu almak için: 0216 456 42 42 – 0533 165 60 94

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog