Kıyaslama Kaygıya Sebep Oluyor

Kıyaslama Kaygıya Sebep Oluyor

Kıyaslamalar kaygıya neden olur ve en çok karşılaştığımız tehdit türleri genellikle sosyal bağlamdaki diğer insanlarla ilgilidir. Fiziksel tehditleri sık sık kontrol etmek için başkalarını kullanmasak da, artık güvende olup olmadığımızı ve hayatımızın iyi olup olmadığını kontrol etmek için kendimizi başkalarıyla kıyaslıyoruz.

Sosyal medya, birçok yönden, kaygıya neden olan kıyaslama olgusunu daha da kötüleştirmiştir. Her birimiz, birbirimizin hayatının en iyi unsurlarını tek referans noktamız olarak sunuyoruz, oysa her bir zorluk ve mutsuzluğun iyi anlarını değil, sadece ayrıntılarını kendi yaşamlarımızda görüyoruz. Bu, sahip olduklarımıza bakmak yerine başkalarında olan ve bizim sahip olmadığımız şeylere bakmamızı son derece kolaylaştırır ve bu alışkanlığın önemli sonuçları olabilir. Kaybettiğimiz şeye odaklanmak stresimizi artırabilir, bizi yaşamlarımızdan daha az memnun edebilir ve olumsuz düşünmeye sebep olabilir.


Kıyaslama Alışkanlığı ve Kaygı Nasıl Azaltılır?

Kıyaslamalara dikkat edin: Olumsuz davranışlarda değişiklik yapma yolunda ilk adım, onu gerçekleştiğinde fark etmektir. Kendi kendine negatif kıyaslama yapmadan önce ne olur? Neredesin? Hangi işlevleri yerine getiriyorlar? Öncüllerin olumsuz kişisel karşılaştırmalara göre belirlenmesi, neden oluştuklarını ve onları nasıl değiştireceklerini anlamanıza yardımcı olacaktır.

Kıyaslamaları değiştirin: Kıyaslamaların nedenlerini belirledikten sonra alternatif davranışlar geliştirmeye başlayabilirsiniz. Örneğin, çok fazla arkadaşı olan kişilerle kıyaslamalar yaparsanız bu daha anlamlı ilişkiler yaşamak istediğiniz anlamına gelebilir. Varsayılan bir davranışa meydan okumak yerine yeni bir davranış başlatmak, daha kolay olabilir ve daha iyi sonuçlar verebilir.

Kıyaslamaları unutun: Kendimizle başkaları arasında negatif kıyaslama yapmak çoğu zaman istediğimiz veya eksik olduğunuz şeyler hakkında düşünmemize neden olur ve ilk kıyaslama yapıldıktan çok sonra olumsuz bir düşünce biçiminde kalmanıza neden olur. Bu alışkanlıktan kurtulmak ve kendinize devam etmeniz gerektiğini hatırlatmak çok önemlidir. Bu şeyleri düşünmeye devam etmenize gerek yok ve onları sürekli aydınlatmak bizim için zararlı olabilir.

Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak yorucu olabilir ve nihayetinde kaygı ve olumsuz düşünceyi şiddetlendirebilir. Kıyaslamayı, kendiniz hakkında bilgi edinmek için bir fırsat olarak kullanın.

Kaynakça: https://www.healthyplace.com/blogs/treatinganxiety/2019/3/why-comparisons-cause-anxiety-and-what-to-do-about-it

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog