İyi Bir Gece Uykusu İçin İpuçları

İyi Bir Gece Uykusu İçin İpuçları

Uzun süren çalışmalarla geçen ve stres dolu bir günden sonra, uyku bizi hayata tekrar bağlayan şeydir. Rahat bir yatakta uykuya dalmaktan daha iyi bir his yoktur. Ne yazık ki, birçok insan telefonlarına ve diğer cihazlarına çok fazla yapışmış durumda, bu yüzden düzenli olarak uyumanın önemini unutabiliyorlar.
 

Birçok insan için uykuya dalmak kolay ve keyifli bir aktivitedir, bazıları için ise uykuya dalma biraz zaman alır. Dalma ve uykuda kalmayla ilgili sorunlarınız olması durumunda bir uzmana gitmeniz gerekebilir ama bu yazıda iyi uyumak için bazı bütüncül yöntemler var.


1. Telefonunuzu yatmadan önce kullanmayın.

Telefonunuzla vakit geçirmek size göre uykuya dalmak için iyi bir yol olabilir ancak özellikle sağlık açısından telefonunuzu yatmadan hemen önce kullanmaktan kaçının. Vakit geçirmek istiyorsanız, en azından uykuya dalmanıza ya da meditasyon yapmanıza yardımcı olacak yatıştırıcı oyunlar oynamalısınız.
Sosyal medya gün boyunca eğlenceli gözükebilir ancak uyumadan önce ihtiyacınız olan son şey başkalarının hayatını izlemeniz olmamalı. Buna alışmanız biraz zaman alabilir ancak başardığınızda uyku kaliteniz kesinlikle artacaktır. Mümkünse, tüm bildirimleri de kapatın. Telefonunuzu sessize veya uyku moduna alarak sürekli bildirim sesiyle rahatsız edilmekten uzak durabilirsiniz.

2. Güzel bir şeyler okuyun.

Çok fazla okumak zorunda değilsiniz, özellikle de uykuya yakınsanız, sadece birkaç sayfa yeterli olacaktır. Yatmadan önce okumanın birçok yararı vardır, bu nedenle konsantrasyonunuzu arttırmanız veya kendinizi daha iyi hissetmeniz gerekiyorsa, kitap okumak denemeniz gereken bir şeydir. Dilediğiniz her şeyi okuyabilirsiniz ancak yine de sakinleştirici kitaplar okuduğunuzdan emin olun.
Suç-gerilim türleri heyecan verici gözükmesine rağmen, uyumadan önce üzücü ve şiddet içeren kitapları okumanız tavsiye edilmez. Kendinizi daha taze ve dinlenmiş hissettiğiniz gün içi zamanlarda bu türleri okumanız daha iyi olur. Hala teknolojiyi tercih ediyorsanız, e-okuyucu kullanabilirsiniz. Okuma sırasında ekran parlaklığını ayarlayarak gözlerinizi korumayı unutmayın.

3. Rahat olduğunuzdan emin olun.

Pek çok insan, sadece gerçekten stresli oldukları anda rahatlamaya karar verirler ancak rahatlamak herkesin öz bakım rutininin bir parçası olmalıdır. Biraz zamanınız varsa gevşemek için bu fırsatı kullanın. Hızlı bir duş almak yerine, müzik dinleyerek rahatlatıcı bir banyo yapabilirsiniz. Ek olarak, kokulu mumlardan alabilir, tatlı vanilya veya tarçın kokusunun tadını çıkarabilirsiniz. Akşamın erken saatlerinde masaj terapisine girmek de ayrıca dolaşımınızı iyileştirmenize ve iyi bir gece uykusu için hazırlanmanıza yardımcı olabilir

Ne yapmayı seçerseniz seçin, sizi sadece sakin ve toparlanmış hissettirecek şeyler yapın ve mümkünse akşam saatlerinizi kendiniz ve iyiliğiniz için iyi olan insanlarla geçirin. Ve tamamen rahatlamak istiyorsanız, nefesinizi sakinleştirmenin ve huzurlu bir uykuya dalmanın en iyi yollarından biri olduğu için meditasyon yapın. Aralarından seçim yapabileceğiniz birçok meditasyon uygulaması vardır, bu yüzden istediğiniz bir şey bulana kadar hepsini denemekten çekinmeyin.

Sıvı tüketiminizi sınırlandırın.

Susamış olmanız durumunda yatağın yanında bir bardak su bulundurmanız iyidir ve huzurlu bir uyku geçirmek istiyorsanız da diğer sıvı alımınızı sınırlamanız önemlidir. Tuvalete gitmek için gece uyanmak, sinir bozucu olabilir, bu yüzden yatmadan önce su, çay veya başka içekleri çok fazla içmeyin. Bir bardak bitki çayı içebilirsiniz ancak yatmadan önce bir şey içmediğinizden emin olun ya da içecekseniz yavaşça için, böylece mesanenizi fazla doldurmayacaksınız. Ayrıca, uykunuzu bölecek ve ertesi gününüzün berbat geçmesine neden olabilecek herhangi bir alkol içmeyin. Bir şeyler içmeniz gerektiğini düşünüyorsanız, küçük yudumlarla içtiğinizden emin olun ve tatlandırılmamış, sağlıklı ve kafeinsiz içecekleri tercih edin.
Bu ipuçları daha iyi uyumanıza ve uyandıktan sonra kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olacaktır. Size yardımcı olacak kendi rutinleriniz varsa, bunları gece rutininize de dahil edebilirsiniz. Ayrıca, ne olursa olsun bozmayacağınız bir uyku rutini ayarlayın. Örneğin, her akşam yaklaşık olarak aynı saatte yatmayı deneyin ve erken kalkmayı deneyin, böylece verimli bir gün geçirme şansınız artar.

Kaynakça
https://www.kidsinthehouse.com/blogs/kidsinthehouse2/holistic-ways-to-get-a-better-nights-sleep

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog