Olumlu Düşünme Stres Seviyenizi Nasıl Etkiler?

Olumlu Düşünme Stres Seviyenizi Nasıl Etkiler?

Stressiz bir yaşam olduğunu düşünebilir misiniz? Bu olanaksız görünse bile, günlük yaşamınızda meydana gelen olaylar hakkında olumlu düşünceler kurarak, hissettiğiniz stres miktarını azaltmak mümkündür.
 

Birçoğumuzun çevresinde "Olumlu düşün!" veya bir şey tam olarak istediğimiz gibi gitmediğinde "İyi tarafından bak." cümlelerini kuran birileri mutlaka vardır. Bunu duymak ne kadar zor olsa da, gerçeklik payları var. Olumlu düşünme, stres düzeyinizi azaltabilir, kendiniz (ve durum) hakkında daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir, genel refahınızı ve görünümünüzü iyileştirebilir.

Tek sorun, olumlu olmanın her zaman kolay olmadığı ve bazı şartların bunu daha da fazla zorlaştırdığıdır. İyi haber: Olumsuz düşüncelerinizi tersine çevirmekle ilgili küçük bir çalışma ile iyimser olabilirsiniz.

İyimserlerin ve Karamsarların Tutumları
Araştırmalar, iyimserliğin ve olumlu bir zihinsel bakış açısına sahip olmanın çok büyük faydaları olduğunu göstermektedir. İyimserler daha sağlıklı yaşarlar, daha güçlü ilişkiler kurarlar, daha üretkendirler ve diğer kişilerin yanı sıra daha az stres yaşarlar.

Bunun nedeni iyimserlerin daha fazla risk alma eğiliminde olmalarıdır. Ayrıca, başarısız olduklarında, “tekrar dene” zihniyetini korurlar.

Direnç ve azimlerinden dolayı, iyimserlerin gelecekte başarılı olma olasılıkları daha yüksektir ve genel olarak başarısızlıklara daha az üzülürler.

Öte yandan karamsarlar, işler ters gittiğinde kendilerini suçlama eğilimindedirler ve yaşamdaki her olumsuz deneyimle karşılaşmalarında tekrar deneme konusunda isteksiz hale gelirler. Yaşamlarındaki olumlu olaylara "tesadüf" olarak bakmaya başlarlar ve olayların onlarla hiçbir ilgisi olmadığını ve en kötüsünü beklemeleri gerektiğini düşünürler.

Bu şekilde, iyimserler ve karamsarlar kendi kendileri için kehanetler yaratırlar.
Olumlu Düşünme Stres Seviyenizi Nasıl Etkiler?Olumlu Düşünme Stres Seviyenizi Nasıl Etkiler?
Olumsuz Olaylara İlişkin Algınız
Her iki bakış açısının da ortaya koyduğu etkiyi anladığınızda, iyimser ve pozitif kendi kendine konuşma ile karamsar ve olumsuz kendi kendine konuşmanın stres düzeyinizi nasıl etkileyebileceği ortaya çıkmaktadır.
 

  • Olumsuz olayları “sadece benim suçum değil” olarak değerlendirdiğinizde daha az stresli olursunuz ve bu olayların tekrarlama olasılığı da daha düşük olur.
  • Benzer şekilde olaylara olumlu gözle baktığınızda, onları geleceğiniz olarak kabullendiğinizde ve kendinizi, kendi kaderinizin ustası olarak gördüğünüzde olaylar size daha ılımlı gelir.
  • Düşünce ve davranışlardaki farklılıklar nedeniyle, olumlu düşünme alışkanlığını uygulayanlar daha az stresli bir yaşam ve daha fazla başarı deneyimleme eğilimindedirler.

İyimser Olmayı Nasıl Öğrenirsiniz
Stres seviyenizi azaltmak için bu bilgileri nasıl kullanabilirsiniz? Neyse ki, iyimserlik öğrenilebilir.

Kısa uygulamalar ile kendi konuşmalarınızı (iç diyaloğunuzu, yaşadıklarınız hakkında kendinize ne söylediğinizi) ve açıklayıcı tarzınızı (iyimserlerin ve kötümserlerin deneyimlerini işleme koyduğu özel yollar) değiştirebilirsiniz. Peki, bunu nasıl yapabilirsiniz:
 

  • İyimserlik öz değerlendirmenizi yapın: İyimser ya da karamsar olup olmadığınızı ve ne dereceye kadar böyle olduğunuzu öğrenin. Bunun önemli olmasının nedeni, pek çok karamsarın iyimser olduklarını düşünmeleridir; ancak, iyimserlik belirli kriterler ile tanımlanır. İyimserlik-karamsarlık spektrumunda nerede yattığınızı bilirseniz, neyin değişmesi gerekebileceği hakkında daha iyi bir fikre sahip olacaksınız.
  • Olumlu olmaya çalışın: Olayları görme şeklinizi anladığınızda, durumlara gösterdiğiniz tepkileri değiştirmek için çaba gösterebilirsiniz. Artık, farklı türlerde pozitif öz-konuşma pratiği yapmak ve nasıl iyimser olunacağınızı öğrenmek için mükemmel bir zamandır.
  • Olumlu onaylar kullanın: Düzenli olarak olumlu onaylamalar kullanarak kendinizi ve düşünme şeklinizi yeniden programlayabilirsiniz. Bu, pozitif düşünmenin daha otomatik hale gelmesine yardımcı olacaktır. Zamanla, her yeni durum ortaya çıktıkça bilinçli olarak daha az karamsar düşünmeye başlayacaksınız.

Kaynakça
https://www.verywellmind.com/how-does-positive-thinking-impact-your-stress-level-3144711

 

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog