Daha İyi Uyku İçin 5 Fikir

Daha İyi Uyku İçin 5 Fikir

 

İnsanları çoğu, her gece yaklaşık olarak 8 saat uykuya ihtiyaç duyar. Fakat birçok kişi, uyumakta zorlandığını belirtiyor. Uyku eksikliği duygularımızdan, araba kullanmaya kadar pek çok farklı şeyi etkileyebilir. Spor performansını etkileyebilir, hasta olma şansımızı artırabilir ve bazı insanlarda kilo alımı ile bağlantılı da olabilir.

İhtiyacımız Olan Uykuyu Nasıl alabiliriz? İşte Bazı Fikirler:

Gün boyunca aktif olun: Küçük çocukların ne kadar koştuklarını ve ne kadar sağlıklı uyuduklarını muhtemelen farkettiniz. Bir çocuktan ipucu alın ve günde en az 60 dakika egzersiz yapın. Fiziksel aktivite stresi azaltabilir ve insanların daha rahat hissetmelerine yardımcı olabilir. Yatma vaktine çok yakın egzersiz yapmayın, çünkü egzersiz sizi uyutmak yerine uyandırabilir.

Alkol ve uyuşturucu kullanmaktan kaçının: Birçok insan alkol veya uyuşturucuların onları rahat ve uyuşuk hale getireceğini düşünüyor, ancak durum böyle değil. Uyuşturucu ve alkol uykuyu bozar, bir insanın gece yarısında uyanma olasılığını arttırır.

Elektronik eşyalı aksamlara iyi geceler deyin: Uzmanlar yatak odasını sadece uyumak için kullanmanızı tavsiye ediyor. Yatak odanızı teknik olmayan bir bölge yapamıyorsanız, en azından ışıkları söndürmeden önce her şeyi kapatın. Hiçbir şey bir gelen mesajın vızıltısı gibi "Uyan, bir şeyler oluyor!" demez.

Bir uyku rutini tutun: Her gece aynı saatte yatmak vücudun belirli saatlerde uyku beklemesine yardımcı olur. Bir yatma zamanı rutini oluşturmak bu gevşeme etkisini artırabilir. Bu yüzden her gece kitap okuyarak, müzik dinleyerek, evcil hayvanla vakit geçirerek, Sudoku oynayarak veya sizi rahatlatacak başka bir şey yaparak gevşeyin.

İyi bir gece uykusu bekleyin: Stres uykusuzluğu tetikleyebilir, bu yüzden uyumama konusunda korku yaşarsanız, tavana bakarken uyanık kalma riski artar. Uyuyamayacağınız endişesi yerine, kendinize uyuyabileceğinizi hatırlatın. Gün boyunca birkaç kez "Bu gece, iyi uyuyacağım" deyin. Ayrıca, yatmadan önce nefes egzersizleri veya hafif yoga pozları size yardımcı olabilir.

Herkes arada bir uykusuz gece geçirir. Ancak düzenli olarak uyumakta zorlanıyorsanız ve ruh halinizi veya performansınızı etkilediğini düşünüyorsanız, doktorunuzla veya bir sağlık uzmanı ile konuşabilirsiniz.

Kaynakça
https://kidshealth.org/en/teens/tips-sleep.html

Dilgem uzmanlarından destek almak ve randevu oluşturmak için: +90 (216) 456 42 42
                                                                                                                 +90 (533) 165 60 94

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog